INSTRUCȚIUNI PENTRU MENTORI PROGRAMUL TRANSNAȚIONAL DE MENTORAT „EDUCAȚIE ONLINE PRIN PARTENERIATE”

23/07/2021
ETAPA # 1 (19 iulie – 8 august)
  1. Completați formularul pentru mentori https://forms.gle/oL2UAoAbL1AvXLAu5 
  2. Înregistrați-vă în grupul de Facebook al mentorilor: www.facebook.com/groups/226461992674767  
  3. Vizionați sesiunea informativă pentru mentori www.facebook.com/groups/platformeonline/posts/2869088356740621/
  4. Vizionați ședința organizatorică pentru mentori: https://youtu.be/tgaSq1xsNAU 
  5. Căutați un mentor-partener de peste Prut la aceeași disciplină / temă din lista postărilor de mai jos. Dacă nu găsiți un partener, puteți coordona de unul singur / una singură sau în echipă cu alt mentor din țara Dvs o echipă de minim 15 cadre didactice (20 cu rezervă). Dacă veți lucra în parteneriat cu un alt mentor, echipa Dvs trebuie să fie de minim 30 de cadre didactice (40 cu rezervă). Dacă în echipă vor fi 3 mentori, numărul de participanți trebuie să fie de minim 45 (60 cu rezervă).
    Lista de mentori Excel:

    Lista de mentori care sunt în căutare de partener Facebook:

5) După ce ați găsit un mentor-partener peste Prut sau ați decis să lucrați de unul singur / una singură, trebuie să invitați profesori în echipă. ATENȚIE!!! Echipa de profesori mentorați trebuie să fie mixtă, cu membri din Republica Moldova și România.

Puteți utiliza lista Excel și comentariile de pe Facebook.

  • Hașurați profesorii pe care îi alegeți. Profesorii hașurați sunt, deja, într-o altă echipă:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/19C4kttLcXviGavDHD3ROn2EDCmTABXa8xdYznkOA8Io/edit?usp=sharing

ETAPA # 2 (1 – 22 august)
  • Dacă echipa Dvs este completă, stabiliți împreună cu mentorul partener și echipa Dvs prima întâlnire organizatorică.
  • Fiecare mentor / echipă de mentori trebuie să organizeze 3 sesiuni de informare pentru cadrele didactice selectate.
  • Încurajați participanții să se prezinte și să vă ofere detalii despre interesul de a participa în proiect.
  • În cadrul întâlnirii stabiliți zilele și ora celor 3 ședințe comune, în echipă.
  • În cadrul întâlnirii stabiliți temele celor 3 ședințe comune, ținând cont și de preferințele participanților.
  • Creați o comunitate virtuală pentru echipa Dvs – de exemplu, un grup pe Facebook sau Viber pentru a putea comunica eficient pe toată durata programului.
  • Anunțați participanții că la final de program vor elabora un produs digital (portofoliu sau proiect didactic) care va reflecta cele studiate în cadrul sesiunilor comune. Coordonatorii vor instrui profesorii în acest sens, iar mentorii vor oferi feedback pentru a îmbunătăți produsele digitale elaborate.
  • Invitați cadrele didactice participante să contribuie la program prin implicare, schimb de bune practici, împărtășire din experiența proprie.
De exemplu, dacă aveți o sesiune pe tema creării cărților digitale, mentorii pot prezenta Flipsnack (20-30 min), iar participanții pot demonstra și ei cum pot fi utilizate alte platforme similare, cum ar fi StoryJumper, Bookemon sau BookCreator: https://alem.aice.md/resources/instrumente-web-pentru-a-crea-carti-digitale/, și astfel sesiunea va fi una de tip participativ.
Un alt exemplu: dacă aveți o sesiune pe tema instrumentelor de evaluare interactivă, mentorii pot prezenta cum funcționează Socrative, Plickers și ProProfs, iar participanții pot demonstra alte platforme de evaluare, cum ar fi Quizalize, Triventy, QuizWhizzer, șmd. https://alem.aice.md/resources/instrumente-web-pentru-evaluarea-online/
ETAPA # 3 (16-22 august)
  • Dacă ați organizat deja 3 sesiuni de mentorat pentru profesorii din echipa Dvs, treceți la etapa de elaborare a produsului digital.
  • Rugați profesorii Dvs să urmeze aceste instrucțiuni: https://alem.aice.md/event/regulament-portofoliu-didactic-programul-transnational-de-mentorat-educatie-online-prin-parteneriate/
  • Când produsele lor sunt gata, vă rugăm să le dați feedback conform acestor criterii:
    • Proiectul didactic respectă structura solicitată: https://alem.aice.md/event/regulament-portofoliu-didactic-programul-transnational-de-mentorat-educatie-online-prin-parteneriate/
    • Obiectivele proiectului sunt corelate la curriculum.
    • Activitățile proiectului didactic sunt corelate la obiective.
    • Proiectul include cel puțin o lecție video / o activitate interactivă din Biblioteca digitală „Educație online” www.educatieonline.md.
    • Sunt clar explicate modalitățile de impliare a elevilor / proiectul didactic este centrat pe elev.
    • Proiectul didactic include activități de evaluare formativă sau/ și sumativă.
    • Proiectul didactic este în format online, sub formă de link RED, cu acces deschis 🙂
URĂM MULT SUCCES TUTUROR ECHIPELOR TRANSNAȚIONALE!