ETAPELE PROIECTULUI ”EDUCAȚIE ONLINE FĂRĂ HOTARE”, OCTOMBRIE 2021 – MAI 2022
Ne bucură foarte mult faptul că deja ați reușit să găsiți parteneri peste hotare și sunteți pregătiți să colaborați în cadrul unui proiect transnațional. Direcția Generală Educație, Tineret și Sport a stabilit pașii de implementare a proiectelor trans-, inter- și pluridisciplinare desfășurate sub umbrela ”Educație online fără hotare”.
În continuare veți putea urmări instrucțiunile detaliate cu titlu de recomandare.
IMPORTANT!!!
Fiecare echipă va putea ajusta sau modifica orice etapă, teremen limită (cu excepția raportării finale) sau activitate propusă în mod individual, în dependență de specificul procesului de instruire. La final de proiect toate instituțiile implicate care vor expedia raportul de activitate pe proiect conform șablonului stabilit de către Direcția Generală Educație, Tineret și Sport vor primi certificat în valoare de 8 credite (240 de ore de lucru) conform Regulamentului de atestare a cadrelor didactice din învățământul general, profesional tehnic și din cadrul structurilor de asistență psihopedagogică aprobat de Ministerul Educației, Culturii și Cercetării al Republicii Moldova prin ordinul nr. 1091/2020
Să aveți parte de o colaborare frumoasă!
- elevii ar putea vizita muzeul din sat / oraș sau biblioteca școlii / din oraș pentru a afla mai multe despre tema propusă;
- elevii ar putea intervieva membrii comunității, rudele, cunscuții, membrii familiei pentru a afla mai multe despre proiect;
- elevii ar putea discuta cu reprezentați ai autorităților publice locale, actori, oameni de afaceri, medici, jurnaliști, personalități notorii, etc. pentru a explora subiectul propus;
- elevii ar putea vizita o instituție locală: un ONG, un centru cultural, o universitate, redacția unei reviste, studioul unei televiziuni, o fabrică, un atelier, un showroom, etc. pentru a se familiariza cu tema aleasă.
IMPORTANT!!! Reieșind din restricțiile legate de perioada de pandemie, activitățile de cercetare pot fi adaptate în mod corespunzător – vizitele la instituții pot fi înlocuite cu tururi virtuale, întâlnirile cu lideri locali sau personalități de vază pot fi organizate online, profesorul sau unul dintre părinți poate face o transmitere în regim online a unei vizite sau tur la o instituție vizată, șmd. De exemplu, foarte multe muzee ale lumii oferă tururi virtuale în 3D, cum ar fi Luvrul: www.louvre.fr/en/visites-en-ligne sau Muzeul de Științe Naturale din Londra www.artsandculture.google.com/project/360-videos.
- activități de învățare: concursuri școlare, expoziții de postere, expoziții de produse digitale
- activități de dezvoltare a gândirii critice: dezbateri, cluburi de conversație, simulări educaționale
- activități artistice și de creație: expoziții de desene și lucrări executate manual, mini concerte
- activități de voluntariat
- activități cu impact civic
- activități distractive
- Organizați elevii în echipe mixte, cu reprezentanți din ambele / toate instituții partener
- Fiecare echipă trebuie să lucreze la distanță pentru a realiza un produs de învățare comun
- De exemplu, fiecare copil va face o pagină dintr-o carte digitală comună, echipe de 2-3 copii vor crea câte o secțiune a unui webiste simplu comun (Google Sites sau Wix sau Weebly), poate fi creat un poster interactiv pe Glogster, iar fiecare copil sau echipe mai mici să plaseze un element text, audio sau video, astfel încât la final să avem o lucrare digitală la care au contribuit toții copiii din ambele instituții partenere, fiecare în felul său:
- o carte digitală http://platformeonline.md/resources/instrumente-web-pentru-a-crea-carti-digitale/
- un poster digital http://platformeonline.md/resources/instrumente-pentru-crearea-hartilor-conceptuale-si-a-portofoliilor-digitale/
- un portofoliu digital http://platformeonline.md/resources/instrumente-pentru-crearea-hartilor-conceptuale-si-a-portofoliilor-digitale/
- un site sau un blog http://platformeonline.md/resources/instrumente-pentru-a-crea-website-uri-simple/
- o animație / un filmuleț / o bandă desenată http://platformeonline.md/resources/instrumente-pentru-a-crea-animatii-benzi-desenate-si-filmulete-digitale/
- un produs oral în format digital (Flipgrid sau Voicethread http://platformeonline.md/resources/platforme-web-pentru-dezvoltarea-vorbirii-elevilor/)
ETAPA DE REFLECȚIE ȘI RAPORTARE (4-6 săptămâni)
- Fiecare cadru didactic implicat în proiect va elabora un scurt raport al activităților organizate în cadrul proiectului.
- Rapoartele vor fi compilate în format digital: carte digitală, poster digital, raport narativ, portofoliu, website (Google Sites, Wix, weebly) sau un scurt filmuleț / animație.
- Toate rapoartele vor fi expediate prin intermediul unui formular electronic Google Forms https://forms.gle/e99vatAJJG1ay5Y36.
- Toți participanții vor primi certificate digitale. Certificatele vor fi plasate pe Facebook.
CONFERINȚA TRANSNAȚIONALĂ ”EDUCAȚIE ONLINE FĂRĂ HOTARE”, EDIȚIA 2021-2022
( Iunie 2022)
- Vom invita cele mai active școli să-și prezinte proiectele în cadrul workshopurilor tematice:
- ”Implementarea proiectelor transnaționale de la A la Z”
- ”Platforme educaționale online recomandate pentru implementarea proiectelor transnaționale”
- ”Motivarea și implicarea elevilor în proiecte transdisciplinare pe timp de Pandemie”
- ”Dezvoltarea creativității elevilor prin intermediul proiectelor transnaționale”
- ”Managementul proiectul educaționale la distanță”
- Alte teme propuse de participanți.